dastoorolamal namayandegi

        

نام مدرک :

دستورالعمل اعطاء و لغو نمایندگی های خدمات پس از فروش و فروش قطعه يدكي

Concession and Repeal of dealership`s of  after sales services & spare parts sales

 

                                                                          

کد مدرک : I-8/2-28

شماره بازنگری : یک

تعداد صفحات : 10 صفحه

 

 

محل نگهداری مدرک :

 

 

 

مهر اعتبار

 

تهيه کننده

تاييد کننده

تصويب کننده

 

نام

وحيد محمد زاده

عليرضا توكلي

علي عسگري

سمت

کارشناس امور نمایندگی  ها

رئیس سازمان خدمات

 پس از فروش

نماینده مدیریت

تاريخ

01/02/94

01/02/94

01/02/94

 

امضاء

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رديف

شرح تغییرات

شماره صفحه

شماره و تاريخ بازنگري

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تغییر در محتوا و فرم های مربوط

 

کلیه صفحات

01/02/94

 

 

 

 

1-   هدف

 هدف از تدوین این  دستورالعمل تشریح نحوه اعطاء و لغو نمایندگی هاي خدمات پس از فروش و فروش قطعه يدكي شرکت بهمن دیزل به شرح ذیل می باشد :

1-1) تعیین و انتخاب اشخاص شایسته از جمیع جهات در بین متقاضیان

1-2) اعطاء امتیاز به واجدین شرایط

1-3) صدور مجوز توسعه و گسترش نمایندگیهای مجاز در چارچوب استراتژی های شرکت

1-4) گسترش شبکه خدمات پس از فروش و فروش قطعه يدكي و جلب رضایت مشتریان

1-5) افزایش کمی و کیفی خدمات پس از فروش و فروش قطعه يدكي ارائه شده به مشتریان ، تا حصول رضایت آنان

1-6) دستیابی آسانتر مشتری به خدمات نمایندگی مجاز

1-7) لغو امتیاز نمایندگی ها و عاملیت ها در صورت عدم بازدهی کافی، انجام تخلفات مکرر و نیز بی توجهی به دستورالعملها و آئین نامه ها

1-8)دستیابی به اهداف و الزامات توسعه کمی ابلاغی از سوی کلیه مراجع قانونی

 

2-   محدوده کاربرد

اين دستورالعمل جهت اعطاء و لغو امتیاز نمایندگیهای خدمات پس از فروش و فروش قطعات یدکی شرکت بهمن دیزل کاربرد دارد .

 

3- مراجع  

3-1) الزامات استاندارد                                                                    ISO/TS 16949 : 2009

3-2) نظامنامه كيفيت شرکت بهمن دیزل                                                       QM

3-3)آخرین ویرایش دستورالعمل شرایط و وضوابط خدمات پس از فروش صنعت خودرو

 

 

4-   مسئولیت ها

4-1 ) واحد امور نمایندگیها مسئولیت بررسی درخواست های ارائه شده جهت اعطاء نمایندگی را بر عهده دارد.

4-2 ) واحد امور نمایندگیها مسئولیت بررسی و معرفی نمایندگیهای مورد نظر جهت لغو امتیاز نمایندگی را برعهده دارد.

4-3)  کمیته اعطاء و لغو نمایندگیهای شرکت بهمن دیزل مسئولیت بررسی نهایی و تصمیم گیری درخواستهای وارده از واحد امور نمایندگیها را برعهده دارد.

4-4) اداره حقوقی شرکت بهمن دیزل مسئولیت پیگیری موارد حقوقی ( جمع آوری تابلو ، چک و...) را در صورت لغو نمایندگی پس از اعلام واحد امور نمایندگیها را بر عهده دارد.

4-5 ) رئیس سازمان  خدمات پس از فروش مسئولیت نظارت بر اجرای این دستورالعمل را برعهده دارد.

4-6) مدیر عامل مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل را برعهده دارد.

 

5-   تعاریف

5-1) نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش :  به واسطه ای که از جانب سازمان خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل مجوز ضمانت ( گارانتی ) ، تعهد ( وارانتی ) ، انجام تعمیرات و تامین لوازم یدکی جهت تضمین کارکرد مطلوب محصول را برعهده دارد نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش اطلاق می گردد.

5-2) نمايندگي مجاز فروش قطعات یدکی : واسطه ای است که از طرف سازمان خدمات پس از فروش ، مجوز فروش قطعات و لوازم یدکی را دارا می باشد.

5-3) کمیته اعطاء و لغو : کمیته ای متشکل از مدیر عامل ، رئیس سازمان فروش ، رئیس سازمان خدمات پس از فروش ، مدیر مالی ، رئیس اداره حقوقی و مسئول اداره امور نمایندگیها بوده و به صورت ماهانه برگزار شده و در خصوص بررسی نهایی و تصمیم گیری درخواستهای وارده از امور نمایندگیها را بر عهده دارد . مصوبات کمیته با تایید نهایی مدیریت عامل قابلیت اجرا خواهد داشت.مسئولیت ریاست کمیته در بازه های زمانی سالانه بین سازمان خدمات پس از فروش و سازمان فروش متناوبا جابه جا می گردد.

 

6-   روش اجرا

6- 1) شناسائی نمایندگیهای  خدمات پس از فروش

6-1-1) واحد امور نمایندگیها مطابق این دستورالعمل جهت توسعه و گسترش شبکه نمایندگیها در چارچوب برنامه ها و اهداف سازمانی و بر اساس نیازسنجی های صورت گرفته به شناسائی متقاضیان اصلح می پردازد.

6-1-2) شناسائی نمایندگیها می تواند با استفاده از روشهائی نظیر مراجعه حضوری و درخواستهای کتبی، اطلاع رسانی از طریق روزنامه های کثیر الانتشار، شرکت در نمایشگاهها و غیره صورت پذیرد.

 

6-2) تکمیل فرم درخواست نمایندگی

متقاضیان نمایندگی از هر نوع،  درخواست خود  را به صورت کتبی به واحد امور نمایندگیها تحویل می نمایند، و واحد امور نمایندگیها شرایط اعطای امتیاز نمایندگی را مطابق  فرمهای شرایط اعطاء نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش با کد IF4-8/2-28 و  شرایط اعطاء نمایندگی فروش قطعه یدکی با کد IF3-8/2-28 بر حسب مورد به اطلاع درخواست کننده می رساند. درخواست کننده نیز پس از اطلاع از شرایط اعطای امتیاز نمایندگی، اقدام به تکمیل فرم درخواست نمایندگی            IF1-8/2-28  و ارائه کلیه مدارک مورد نیاز می نماید.

                             

6-3          ) مراحل اعطاء امتیاز نمایندگی ها:

6-3-1) واحد امور نمایندگیها، اقدامات زیر را در راستای طرح توسعه شبکه نمایندگیها، در چارچوب برنامه توسعه کمی و اهداف کلان سازمانی تهیه و به کمیته اعطاء و لغو ارائه    می نماید و پس از بررسی و تصویب، نسبت به اطلاع رسانی به متقاضی اقدام می گردد.

 

یادآوری 1:  واحد امور نمایندگیها می تواند در صورت مراجعه مستقیم متقاضیان مبنی بر دریافت امتیاز نمایندگی، درخواست کتبی متقاضی را دریافت نموده و فرم درخواست نمایندگی IF1-8/2-28  و شرایط اعطای امتیاز نمایندگی مربوطه را تحویل نماید و نیز راهنمائیهای لازم را بعمل آورد.

 

یادآوری 2: بررسی از متقاضیان امتیاز نمایندگی پس از ارسال کلیه مدارک مورد تقاضا انجام می پذیرد.

 

یادآوری 3: برنامه توسعه کمی نمایندگیها به صورت سالانه در قالب یک پروپزال شامل الزامات شرکت بهمن


تاريخ بروز رساني : چهارشنبه ساعت 07:07 95/01/18